Jak o Tobie piszą, tak o Tobie myślą. Wszystko o tym, jak wybrać agencję PR.
Pozytywny wizerunek w prowadzeniu własnego biznesu to kluczowy czynnik sukcesu. Jeśli Twoja firma jest dobrze postrzegana i budzi najlepsze skojarzenia, to dużo łatwiej będzie Ci prowadzić skutecznie działania marketingowe niż w przypadku marek o złym lub niezidentyfikowanym wizerunku. Jednak nieudolne prowadzenie działań z zakresu public relations może wyrządzić więcej szkody niż pożytku. Dlatego ten zakres pracy warto oddać w ręce profesjonalistów. Jak wybrać agencję PR, która pomoże nam wypracować sukces?
Zrób dobry research
Wybór warto zacząć od zapoznani się z portfolio, które nie tylko obnaży sukcesy danej agencji, ale jednocześnie wskaże w jakich branżach się ona specjalizuje oraz jak długo działa na rynku. Niektóre świetne firmy PR świetnie radzą sobie podczas współpracy z celebrytami, ale niekoniecznie równie dobrze będą czuły się w branży budowanej i na odwrót. Warto wyselekcjonować, więc te agencje, których dotychczasowa działalność jest spójna z profilem naszego biznesu.
Poznajcie się bliżej
Dokładnie przejrzyj stronę wybranych przez Ciebie agencji. W końcu skoro mają zająć się one Twoim wizerunkiem, więc powinny również mieć świetnie dopracowaną prezentację własnej oferty. Następnym krokiem powinno być spotkanie. Bezpośrednie omówienie celów, pomysłów i oczekiwań na pewno da jasny obraz ewentualnej współpracy. Pamiętaj, żeby do takiej konfrontacji odpowiednio się przygotować, precyzując oczekiwania oraz efekty, które chcesz uzyskać podczas współpracy. Następnie dokładnie przeanalizuj budżet oraz spersonalizowaną ofertę i sprawdź, czy odpowiada ona Twoim kryteriom.
Nie zapomnij o formalnościach
Wybrałeś już odpowiednią firmę, macie dopracowane warunki współpracy, przyszedł, więc czas na formalności. Podczas finalizacji umowy pamiętaj, że działania z zakresu public relations dają efekty w długofalowej perspektywie. Nie ma więc sensu podejmować pracy z agencją na miesiąc lub dwa, bo przez ten czas nie uda się wypracować optymalnych efektów w zakresie PR.
Jacek
Kwestia wizerunku to dla rozwijającej się firmy sprawa fundamentalna. Zainwestowanie w dobry PR na pewno zwróci się z nawiązką. Trzeba tylko wybrać odpowiednią agencję.