Jak napisać skuteczny i profesjonalny artykuł sponsorowany?
Artykuł sponsorowany to bardzo popularna ostatnio forma prowadzenia marketingu. Jest interesujący dla odbiorcy, bo zawiera pewną wiedzę i przydatne informacje. A dla marki może przynieść efekty w postaci pozytywnego wizerunku, zwiększenia zasięgów i osób obserwujących. Żeby jednak tak się stało, tekst musi spełniać szereg wymogów i być napisany w oparciu o jasny wyznaczony cel. Powinien także zawierać konkretne informacje o produkcie i marce, która go produkuje. Zobaczmy, jak osiągnąć cel i sprawić, żeby artykuł był skuteczny?
-
Artykuł, nie reklama.
To ważne, Twoi odbiorcy nie chcą słuchać przechwałek. Nie interesuje ich nachalne wciskanie produktu, jeżeli pójdziesz tą drogą, osiągniesz efekt przeciwny do oczekiwanego. Zniechęcisz ich. Czytelnik chce mieć realną korzyść z artykułu, żeby docenić jego wartość. Jeżeli ją zauważy, będzie gotowy kliknąć w link i dowiedzieć się więcej o produkcie, a nawet go kupić.
Marketing trzeba ukryć w gąszczu informacyjnym. Pisać w tonie poradnika, dzieląc się informacjami zza kulis, dobrze jest przestawić to jako coś niedostępnego zwykłemu użytkownikowi. To doda prestiżu Twojemu tekstowi.
-
Sposoby na prezentację:
Wstęp.
Nie rozpoczynajmy od prezentacji produktu, to zniechęca. Spróbujmy opisać jakąś ciekawostkę, warsztat pracy, historię powstania, jakąś wyjątkową cechę produktu. Coś, co sprawi, że klient będzie chciał dowiedzieć się więcej i sam będzie ciekaw, czym ten produkt jest. Wstęp powinien być kwintesencją artykułu, chwycić czytelnika za kołnierz.
Produkt dostępny na specjalne zamówienie.
To podkreśli wyjątkowość, sprawi, że klient poczuje się traktowany indywidulnie. Bo przecież nikt nie lubi spotkać koleżanki w takich samych ubraniach, lubimy czuć się jedyni w swoim rodzaju.
Tekst promujący.
Tutaj wkraczamy na cienki lód. Z jednej strony – mamy pokazać nasz produkt w jak najlepszym świetle, podać jego cechy, zainteresować. Z drugiej jednak strony, nie ma to być nachalna reklama. I żeby być potraktowanym serio, należy te zalety udowodnić. Można to zrobić podając opinie zadowolonych klientów, zdjęcia, infografiki, film na którym znana osoba używa produktu.
Pamiętajmy, że zdjęcia w Internecie odgrywają rolę niezwykle ważną, to one odpowiadają wzięciu do ręki, przymierzeniu. Muszą być dokładne i atrakcyjne. Kupujemy bowiem oczami i sercem.
Język.
Miej na uwadze, do kogo piszesz. Każdy produkt ma swojego klienta docelowego, który ma swoje ulubione słownictwo i takie, które go drażni. Musisz dobrze przygotować się do napisania tekstu trafiającego zarówno do młodzieży jak i do konkretnej grupy zawodowej, np. lekarzy.
Zakończenie.
Tutaj musi spaść bomba. Zakończenie to mocny akcent, podsumowanie, które nie zostawi wątpliwości, że klient musi kliknąć w link i kupić produkt.
-
Od ogółu do szczegółu.
Nie stosuj rozwlekłego języka, jeżeli zanudzisz odbiorcę, przegrałeś. Zamknie tekst natychmiast. Stosuj ciekawe, krótkie sformułowania, podawaj przykłady, przeplataj tekst ciekawostkami. Pisz językiem prostym, zrozumiałym dla wszystkich, a techniczne szczegóły podawaj w sposób zrozumiały. Nie może jednak zabraknąć słownictwa typowego dla danej branży. Chodzi o to, żeby sprawić wrażenie specjalisty w danej dziedzinie.
Unikaj słowa „nie”. Nasz mózg notuje je jako coś negatywnego. Lepiej jest napisać, że „rower jest lekki”, zamiast „rower nie jest ciężki”.
Jest także jedna, nadrzędna zasada pisania artykułów sponsorowanych. Za wszelką cenę bądź obiektywny. Lepiej mniej „zachwalać” i zostać pozytywnie odebranym, niż przesadzić.
Leave a Reply