Blog

od czego zależy skuteczny content marketing

Skuteczny content marketing

Co to jest skuteczny content marketing? Content marketing to narzędzie promocyjne, które pozwala organizacji poprzez tworzenie interesujących i atrakcyjnych treści docierać do szerokiego grona swoich odbiorców. Treści te nie zawsze mają postać tekstów, bardzo często przybierają one zupełnie inne formy. Bardzo ważne jest, aby były one dobre jakościowo, a przekaz powinien być atrakcyjny dla odbiorców.

Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z tego, że wartościowe treści bardzo dobrze wpływają również na pozycjonowanie, ponieważ algorytmy wyszukiwarek internetowych zwracają bardzo dużą uwagę właśnie na to czy treść jest przydatna odbiorcy i jaką niesie za sobą wartość. Skuteczny content marketing to właśnie takie działania, które będą przynosiły firmie wiele korzyści pozwolą jej osiągnąć cele, które wcześniej sobie ona postawiła.

skuteczny content marketing

Co to jest skuteczny content marketing?

Skuteczny content marketing to tak jak wyżej zostało wspomniane działanie, które opiera się na tworzeniu treści, które przyjmują bardzo różne postacie, ale jednocześnie są one bardzo wartościowe i przydatne użytkownikowi. Dzięki tym treściom firma ma możliwość tworzenia trwałej relacji z odbiorcą, a także sprawić, że klient zdecyduje się wykonać określoną czynność. Czynnością tą może być odwiedzenie strony internetowej, dokonanie zakupu, czy nawet skontaktowanie się z przedsiębiorstwem. Content marketing powinien być oparty na dokładnym planie publikacji. Jeszcze zanim zostaną stworzone treści, firma musi poznać swoich potencjalnych klientów, aby w następnej kolejności mogła dopasować do nich swoją treść.

To właśnie wtedy można opracować formę, wygląd i efekty wizualne tworzonych treści. Content marketing wcale nie musi być publikowany w formie tekstów przybiera on zupełnie różne formy takie jak na przykład webinary, filmy, grafiki, podcasty, a także wpisy blogowe. To na jaką formę zdecyduje się przedsiębiorstwo zwykle będzie zależało właśnie od grupy docelowej, ponieważ firma powinna działać w taki sposób, aby tworzony przez nią przekaz docierał do jak najszerszego grona odbiorców.

Content marketing a budowanie relacji z klientami

Content marketing ma bardzo wiele zalet, dzięki niemu możliwe jest zbudowanie trwałych
i pozytywnych relacji z klientami. Skuteczny content marketing, może sprawić, że klient stanie się ambasadorem marki, a to oznacza, że będzie on polecał ją zarówno swoim bliskim jak i innym użytkownikom Internetu. Marketing treści ma także inne zalety. Przede wszystkim skuteczny content marketing pozwala przedsiębiorstwu również zwiększyć zaufanie klientów, a także na pewno wpłynie na poprawę widoczności witryny w sieci.

Będzie to możliwe, ponieważ wartościowa treść jest bardzo dobrze odbierana przez algorytmy Google, czyli im bardziej atrakcyjna będzie treść tym większa szansa, że wyszukiwarka internetowa wyświetli taką stronę wyżej i będzie ją polecała użytkownikom Internetu. Kolejną dużą zaletą marketingu treści jest także możliwość zwiększenia sprzedaży, co więcej ta forma promocji nie jest wcale aż tak drogim rozwiązaniem w porównaniu oczywiście do innych form. Skuteczny content marketing będzie miał bardzo wiele zalet, jedną z głównych jest możliwość budowania relacji z odbiorcami, ponieważ te relacje są dla firmy bardzo dużym źródłem korzyści. Jeżeli klient czuje więź z przedsiębiorstwem chętnie wraca i ponownie korzysta z jego oferty.

na czym polega skuteczny content marketing

Jakie rodzaje content marketingu można wyróżnić?

Jeżeli chodzi o content marketing to przybiera on różne formy, dlatego też można właśnie wyróżnić kilka jego rodzajów. Najbardziej popularne są publikacje blogowe, których głównym celem jest sprawienie, że klient zainteresuje się danym przedsiębiorstwem. Takie publikacje na blogu mogą przybierać bardzo różny charakter, mogą być one poradnikowe, opiniotwórcze, czasem także wprowadzające element humoru.

Oczywiście teksty publikowane na blogach powinny być odpowiednio zoptymalizowane pod algorytmy wyszukiwarek internetowych, ponieważ dzięki temu firma będzie w stanie wyżej pozycjonować swoją witrynę. Inną formą marketingu treści są webinary, czyli wykłady które odbywają się w Internecie, na bardzo różne tematy, zwykle są one darmowe. Do innych form marketingu treści zaliczyć można także grafiki, infografiki bądź różnego rodzaju filmy. Każda firma będzie więc w stanie wybrać najlepszy rodzaj content marketingu dla siebie.

Czym są porównywarki cen?

Co to są porównywarki cen i czy warto z nich korzystać? Sklepy internetowe są w ostatnim czasie bardzo popularnym sposobem na biznes, wynika to z faktu, że coraz więcej internautów decyduje się na zakupy w formie online, ponieważ nie muszą oni stać w długich kolejkach, wychodzić z domu co sprawia, że oszczędzają dużą liczbę czasu, a często również i pieniędzy. Obecnie konsumenci na porządku dziennym porównują ze sobą produkty różnych marek, szybkość dostawy, obsługę, a także ceny. To właśnie, dlatego takim dużym zainteresowaniem cieszą się porównywarki cen. Jakie są ich zalety oraz jak działają porównywarki cen, zostanie wyjaśnione właśnie w tym artykule.

co to są porównywarki cen

Czym są porównywarki cen?

Porównywarki cen są zbiorem ofert, które umożliwiają porównywanie cen produktów z różnych sklepów internetowych. Należy jednak pamiętać, że w porównywarkach cenowych będą znajdowały się wyłącznie oferty tych sklepów, które postanowiły, że chcą, aby ich produkty wyświetlały się właśnie w takich serwisach. Porównywarki cen są bardzo dużym udogodnieniem dla konsumenta, który szuka danego artykułu i chce nabyć go po jak najbardziej atrakcyjnej cenie. To na pewno duża korzyść dla klienta, jednak również i sklepy, które postanawiają pojawiać się właśnie w takich porównywarkach będą zyskiwały dostęp do klientów, którzy są zdecydowani na zakup danego produktu, co więcej mają one możliwość do konkurowania z innymi biznesami, a także będą one lepiej widoczne dla swoich potencjalnych klientów.

Porównywarki cen bezpośrednio przekierowują klienta do sklepu danego przedsiębiorstwa i to właśnie tam klient może dokonać zakupu produktu. Jest również możliwość dokonania zakupu bezpośrednio przez porównywarkę, co jest dla klienta dużym udogodnieniem, ponieważ może on kupić dany produkt w bardzo szybki i łatwy sposób.

Porównywarki cen – jakie są ich zalety?

Porównywarki cen cieszą się wśród sprzedawców dużym uznaniem, ponieważ posiadają one wiele zalet i dostarczają dużą ilość korzyści przedsiębiorstwom internetowym. Przede wszystkim pozwalają one sprzedawać swoje produkty na dodatkowym kanale sprzedaży. Dodatkowo mogą oni docierać bezpośrednio do takich klientów, którzy są zainteresowani zakupem danego artykułu. Oczywiście będzie to wiązało się ze zwiększeniem ruchu na stronie, natomiast większy ruch może skutkować zwiększeniem konwersji. Marka stanie się także bardziej rozpoznawalna i widoczna dla potencjalnego klienta.

Pozyskanie nowego klienta będzie też wiązało się z niższym kosztem, co oczywiście zwiększy oszczędności organizacji. Dzięki porównywarkom cenowym można również analizować swoją konkurencję i wyciągać ze zdobytych informacji odpowiednie wnioski. Porównywarki cen mają więc wiele zwolenników, dzięki nim można pozyskać klienta, który zdecyduje się na zakup danego produktu.

Porównywarki cen – co jeszcze warto o nich wiedzieć?

Chociaż porównywarki cen oczywiście opierają się na porównywaniu ceny to jednak trzeba zdawać sobie sprawę, że bardzo dużą rolę odgrywają tam również opinie i oceny. Bardzo ważne jest więc, aby zwrócić uwagę na to czy pojawiające się w porównywarce komentarze są pozytywne czy negatywne. Negatywna opinia może wywołać wiele szkód i sprawić, że potencjalny klient nie zdecyduje się na wybór określonego sklepu. Należy więc pamiętać, że oceniana będzie również obsługa danego sklepu, a także to w jaki sposób przebiegał proces realizacji zamówienia. Pojawiające się w serwisie pytania również nie mogą pozostać bez odpowiedzi, należy więc wyjaśniać wszystkie pojawiające się tam wątpliwości klienta.

porównywarki cen

Czy marketing sprzedaje?

Pojawiające się pytanie czy marketing sprzedaje, w zasadzie nie jest prostym pytaniem, ponieważ oczywiście prowadzone działania promocyjne mają wpływać na zwiększenie sprzedaży, jednak czy faktycznie tak się dzieje? Podejmowane czynności będą skuteczne tylko wtedy, jeżeli będą prowadzone przez specjalistów, w sposób profesjonalny i umiejętny. Należy więc bardzo dokładnie zastanowić się z kim podejmowana jest współpraca oraz czy dana osoba bądź agencja posiada odpowiednią wiedzę i umiejętności.

Najważniejszym celem marketingu jest promocja marki, która oczywiście przekłada się w późniejszym czasie na sprzedaż jednak, jeżeli promocja nie zostanie przeprowadzona tak jak powinna, wówczas sprzedaż również nie będzie rosnąć. Należy więc przeanalizować podejmowane przez siebie działania, aby sprawdzić, czy są one skuteczne i przynoszą takie efekty jakich oczekuje firma.

jaki jest koszt prowadzenia strony

Jaki jest koszt prowadzenia strony www?

Strona internetowa jest bardzo ważnym elementem prowadzenia działań promocyjnych. Dzięki niej można w szybki sposób przekazać informacje klientom, a klienci mogą uzyskać dane kontaktowe po to, by móc porozumieć się z właścicielami witryny. Wiele firm zastanawia się jaki jest koszt prowadzenia strony www. Jednoznacznie jest bardzo ciężko odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ na taki koszt będzie wpływało bardzo dużo czynników. Dlatego też, by była możliwość odpowiedzenia na te pytania konieczne jest posiadanie większej ilości informacji. Czy przedsiębiorstwo potrzebuje strony internetowej i jaki jest koszt prowadzenia strony www?

co wpływa na koszt prowadzenia strony

 

Jaki jest koszt prowadzenia strony www?

Na koszt prowadzenia strony www będzie składało się kilka elementów, mianowicie będzie do nich należeć koszt hostingu, domeny, a także administracji strony. Jeżeli chodzi o hosting to zwykle będzie to koszt rzędu 80 zł rocznie. Natomiast, jeżeli firma zdecyduje się na serwer, który będzie dedykowany wówczas koszt ten wzrośnie do około 250 zł na miesiąc. Domena także będzie zależała od tego jakie będzie jej rozszerzenie, jednak tutaj ceny zaczynają się od 50 zł. Kolejnym kosztem, który będzie wpływał na koszt prowadzenia strony internetowej, będzie administracja strony i tutaj koszt to około 100 zł miesięcznie. Oczywiście należy pamiętać, że ceny te są orientacyjne i nie należy się nimi w stu procentach sugerować.

Co to jest prowadzenie strony internetowej?

Skoro wiadomo już jaki mniej więcej będzie koszt prowadzenia strony www, warto teraz wyjaśnić czym w ogóle będzie prowadzenie strony. Jest to proces, który nie jest trudnym zadaniem, jednak wciąż wymaga to znajomości pewnych aspektów technicznych. Osoba prowadząca biznes, która sama zna się właśnie na takich działaniach, może robić to samodzielnie, wówczas można mieć pełną kontrolę nad bezpieczeństwem i aktualnością swojej strony. Należy jednak pamiętać, że jakiekolwiek błędy pojawiający się w witrynie, mogą wpływać na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Im wyżej pojawi się ona w organicznych wynikach wyszukiwania, wówczas zwiększa się szansa na pozyskanie większej ilości nowych klientów.

czy koszt prowadzenia strony jest wysoki

Optymalizacja strony internetowej i tym samym jej pozycjonowanie – czy jest to warte zachodu?

Jeżeli chodzi o optymalizację i pozycjonowanie strony internetowej, to są to dwa aspekty, które bardzo mocno wpływają na pozyskiwanie nowych klientów. Im wyżej będzie pozycjonowana dana strona tym będzie ona widoczna dla większej ilości użytkowników, co następnie może przełożyć się na większą ilość klientów. By była ona dobrze pozycjonowana, musi zostać odpowiednio zoptymalizowana. Optymalizacja to szereg działań, które zmierzają do poprawy wielu elementów znajdujących się na stronie i dopasowania ich do wymagań algorytmu wyszukiwarek internetowych tak, aby były one lepiej przez nie odbierane. Dobrze zoptymalizowana strona będzie funkcjonowała bez żadnych zarzutów i będzie ona bardzo szybko się ładować. Optymalizacja i pozycjonowanie są więc bardzo ważnym elementem prowadzenia strony www.

Czy firma potrzebuje strony internetowej?

W dzisiejszych czasach, gdzie konkurencja na rynku jest bardzo duża, a pozyskanie klienta staje się coraz trudniejsze, brak strony internetowej firmy to bardzo duży błąd. Przede wszystkim witryna jest idealnym sposobem na kontakt z klientem. To właśnie za jej pośrednictwem konsumenci najczęściej decydują się na kontakt z przedsiębiorstwem. Po drugie posiadanie aktualnej i bezpiecznej witryny sprawia, że klienci postrzegają przedsiębiorstwo za zdecydowanie bardziej wiarygodne i profesjonalne. Dzięki posiadaniu strony internetowej można zaprezentować potencjalnemu klientowi swoją ofertę o każdej porze dnia i nocy. Strona bowiem działa 24 godziny przez 7 dni w tygodniu. Bez wątpienia można więc powiedzieć, że każde przedsiębiorstwo powinno w dzisiejszych czasach, posiadać profesjonalną i odpowiednio zoptymalizowaną stronę internetową.

Content marketing a budowanie relacji z klientami

Content marketing jest to takie narzędzie, za którego pośrednictwem można budować trwałe relacje ze swoimi klientami. Trwałe relacje z klientem są obecnie dużym wyznacznikiem sukcesu na rynku. Content marketing opiera się na tworzeniu treści, które będą wartościowe i które będą angażowały klienta. Dzięki nim można dostarczać mu wszystkich informacji i sprawiać, że otrzyma on odpowiedź na nurtujące go pytania. To właśnie za pośrednictwem wartościowego contentu można budować relacje i nawiązywać kontakt ze swoim odbiorcą.

Czy warto zainwestować w sklep internetowy?

Sklepy internetowe bardzo mocno zyskały na popularności w ostatnim czasie, dlatego też wiele osób zastanawia się czy warto zainwestować w sklep internetowy. Sklepy online to bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ wiele osób preferuję właśnie taki sposób dokonywania zakupów, jest dla nich zdecydowanie bardziej wygodne i pozwala zaoszczędzić cenny czas. Branża e-commerce bardzo mocno się rozwija co można zauważyć po ilości sklepów internetowych sieci. W czasie pandemii to właśnie dzięki tym sklepom klienci mogli dokonywać zakupów. Czy warto zainwestować w sklep internetowy? Ile kosztuje jego prowadzenie?

Co to jest sklep internetowy?

Sklep internetowy jest swego rodzaju serwisem, na którym znaleźć można katalog produktów bądź usług. To właśnie dzięki niemu możliwe jest dokonywanie zakupów, a także prowadzenie sprzedaży. W sklepie internetowym możliwe jest oglądanie produktów, a następnie dodanie ich do koszyka. Na tym etapie dochodzi do finalizacji procesu zakupowego. Obecnie, sklepy internetowe bardzo mocno ułatwiają kupno produktów w sieci. Zdecydowana większość jest nich pozwala dokonać płatności online.

Dużym plusem sklepów internetowych jest fakt, iż działają one 24 godziny na dobę każdego dnia w roku. Co powoduje, że klient może zrobić zakupy nawet w święta wolne od pracy. Co więcej współczesne sklepy są tak skonstruowane, aby żaden klient nie miał problemu z ich obsługą. Popularność sklepu online zwykle spowodowana jest obniżeniem kosztów sprzedaży, co przekłada się również na niższe ceny produktów i usług oferowanych w danym sklepie. Tak jak już zostało to wyżej wspomniane zakupy w Internecie są zdecydowanie bardziej dokładne i mniej czasochłonne.

Ile kosztuje prowadzenie sklepu online?

Prowadzenie sklepu online wiąże się z pewnymi kosztami, z którymi warto się zapoznać wcześniej, by stwierdzić czy warto zainwestować w sklep internetowy. Niżej znajduje się kilka czynników które warto właśnie wziąć pod uwagę decydując się na taką formę biznesu.

  • publikowane treści – sklepie internetowym, do takiej treści zalicza się głównie zdjęcia
    i opisy produktów. Treści te jednak muszą mieć bardzo dobrą jakość. Zdjęcia, powinny być dokładne i wyraźne, po to by klient mógł zobaczyć na nich produkt ze wszystkimi szczegółami. Natomiast opisy produktów, powinny dostarczać klientowi wszystkich ważnych informacji, na temat produktu, oznacza to, że elementy, których nie znajdzie on w zestawie z produktem, również powinny zostać wymienione. Co więcej content ten powinien zostać dopasowany do zasad SEO. Dzięki temu istnieje większa szansa na to, że strona będzie wyświetlana wyżej w wynikach wyszukiwania. Tutaj koszt będzie okolicach kilkunastu złotych za 1000 znaków ze spacjami.
  • domena i hosting – przez sklep mogą działać musi on zostać umieszczony na serwerze, a także musi mieć domenę. Domena nie jest dużym wydatkiem zwykle wynosi ona kilkadziesiąt złotych na rok. Jeżeli chodzi o hosting wszystko zależy od właściciela sklepu i od tego jaki serwer on wybierze. Serwer SSD będzie tańszy jednak będzie miał też pewne ograniczenia, natomiast hosting dedykowany tutaj ograniczenie będzie natomiast koszt jest zdecydowanie wyższy.
  • reklama – samo prowadzenie sklepu nie wystarczy, musi on jeszcze zostać odpowiednio zareklamowane by klienci dowiedzieli się o jego istnieniu. Dlatego też warto zainwestować w reklamę, jej koszt zależał będzie od bardzo wielu czynników.

Czy warto zainwestować w sklep internetowy?

Czynników, które pokazują, że warto zainwestować w sklep internetowy jest dużo, jednym
z nich jest fakt, że w ostatnim czasie branża e – commerce bardzo mocno się rozwija. 73% internautów robi zakupy w Internecie, to pokazuje jak bardzo opłacalne może być jego prowadzenie. Co więcej biznes ten można stworzyć z niskim nakładem finansowym
i czasowym. Kolejnym dużym plusem, jest praca dla siebie. Nie ma tutaj szepta który będzie niesprawiedliwy bądź nie będzie fair w stosunku do pracownika. Istnieje jeszcze wiele innych czynników, które potwierdzają, iż warto zainwestować w sklep internetowy.

Komu zlecić pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie strony internetowej, ma bardzo dużo zalet i daje wiele korzyści firmom. Musi ona jednak zostać wykonywana w odpowiedni sposób. Pozycjonowanie najlepiej zlecić agencji SEO, która specjalizuje się właśnie w tej dziedzinie. Co sprawia, że można mieć pewność, iż przeprowadzone pozycjonowanie zostanie wykonane profesjonalnie i z należytą dokładnością.

Komu zlecić pozycjonowanie strony

Komu zlecić pozycjonowanie strony?

By prowadzić skuteczne działania w sieci, konieczne jest posiadanie strony internetowej. Jednak trzeba wiedzieć, że strona sama w sobie nie przyniesie zamierzonych efektów, trzeba jeszcze zadbać o odpowiednie pozycjonowanie strony. Jak wiadomo witryna firmy, to jej wizytówka w sieci, dzięki której klient może pozyskać wszystkie informacje na temat przedsiębiorstwa. Co więcej posiadanie strony sprawia, że firma jest uważana za bardziej profesjonalną i zaangażowaną w swoje działania. Czym więc jest pozycjonowanie strony? I jak odpowiednio ją pozycjonować?

Czym jest strona internetowa?

Strona internetowa to wizytówka firmy w Internecie. Dzięki niej klienci mogą w szybki sposób pozyskać wszystkie informacje na temat przedsiębiorstwa, te podstawowe jak: adres, godziny otwarcia, ofertę, numer telefonu i adres email, ale też te bardziej dokładne jak cele jakie firma chce osiągnąć, misje jaką realizuje, co już osiągnęła i w jakim miejscu się obecnie znajduje. Wszystko to sprawia, że klient czuje się zaangażowany w działania firmy i może lepiej ją poznać.

Co więcej widząc jak przedsiębiorstwo prowadzi stronę będzie mógł stwierdzić, czy firma jest zaangażowana w swoje działania w sieci czy też nie. By jednak witryna przynosiła pożądane przez firmę efekty musi być odpowiednio pozycjonowana. Pozycjonowanie strony jest bardzo ważne dla jej skuteczności, im wyżej będzie się ona wyświetlała w wynikach wyszukiwania tym dla firmy lepiej.

Czym jest pozycjonowanie strony?

Jak działa pozycjonowanie strony

Pozycjonowanie strony to wszystkie działania podejmowane w celu poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie tuż pod reklamą Google Ads. Pozycjonowanie to proces bardzo złożony. Wymaga on wiedzy i umiejętności z zakresu SEO. By działania te były skuteczne muszą być prowadzone systematycznie, a także powinny być odpowiednio aktualizowane. Proces ten zwykle rozpoczyna się od wyboru odpowiednich słów kluczowych, które po wpisaniu przez użytkownika w wyszukiwarkę sprawią, że będzie wyświetlała się strona internetowa. Oczywiście na działania związane z pozycjonowaniem, składa się wiele innych czynności, które mogą przynosić firmom wiele korzyści.

Komu zlecić pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie strony można zlecić zarówno agencji marketingowej jak i freelancerowi. Wybór zależy już od firmy i od tego jakie wymagania ma ona względem wykonawcy. Poniżej znajdują się zalety zarówno agencji jak i freelancera.

  • Zalety agencji – pierwszą i największą zaletą jest dostępność i łatwość skorzystania z jej usług. Co więcej przez to, że agencja posiada wykwalifikowanych pracowników można być spokojnym, że działania będą prowadzone w sposób dokładny i rzetelny. Co więcej oddając to zadanie agencji, może okazać się, iż do pozycjonowania zostaną zastosowane odpowiednie programy analityczne, na które nie mogłaby sobie pozwolić osoba wykonująca owe działania samodzielnie.
  • Zalety freelancera – tutaj dużą zaletą jest indywidualne podejście do klienta i indywidualna opieka. Co więcej freelancer to osoba, która działa na własny rachunek, dlatego też mocno angażuje się ona w obsługę każdego klienta, by ten następnie polecił go innym. Usługi freelancera są też zwykle tańsze niż usługi agencji.

Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie strony specjalistom

Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie strony specjalistom?

Warto zlecić pozycjonowanie strony specjalistom, ponieważ zwykle działania zostaną wtedy wykonane efektywniej i skuteczniej niż gdyby były wykonywane samodzielnie. Specjaliści posiadają odpowiednio wiedzę i doświadczenie, dlatego właśnie ich działania będą wykonywane w lepszy sposób. Co więcej pozycjonowanie takie będzie też szybsze i szybciej też będzie można spodziewać się efektów. Podsumowując, zlecając działania pozycjonowania specjalistom, można wówczas osiągnąć więcej korzyści niż wykonując je samodzielnie bez odpowiedniej wiedzy i umiejętności.

Agencja marketingowa – podwykonawca czy partner biznesowy?

Agencja marketingowa nie jest tylko podwykonawcą, który współpracuje z firmą, ale też jej partnerem biznesowym. Jest tak dlatego, że firmę i agencję łączy wspólny cel oraz strategia
i właśnie dlatego rozpoczynając współpracę powinno się postawić na relacje partnerskie. Dzięki nim możliwa będzie skuteczniejsza komunikacja i łatwiejsze mówienie o własnych potrzebach i oczekiwaniach. To natomiast przełoży się na bardziej efektywne działanie i większe korzyści. Z drugiej jednak strony, nie można tez zapominać o odpowiedniej kontroli nad działaniami jakie wykonuje agencja.

 

Praca e-rzecznika dla branży hotelarskiej

Praca e-rzecznika dla branży hotelarskiej

Rok 2020 w znacznej mierze przeniósł życie do sieci. Za pośrednictwem Internetu ludzie komunikują się, oglądają filmy lub spektakle, zaczęli także tam naukę i prace. W związku z pandemią rynek e-commerce bardzo szybko zaczął się rozwijać. Praca e-rzecznika dla branży hotelarskiej zaczęła mieć ogromne znaczenie. Ludzie zaczęli dokonywać zakupów tak naprawdę tylko przez  Internet. Sprawdzali opinie o produkcie lub usłudze, oglądali recenzje. Wszystko to sprawiło, że firmy bardzo dużo uwagi przykładają do swojego wizerunku w świecie online. Popularne stało się zatrudnianie przedstawiciela marki w Internecie, czyli e-rzecznika. Kim jest e-rzecznik? Jak wygląda praca e-rzecznika dla branży hotelarskiej?

Kim jest e-rzecznik?

Większość marek, instytucji, stowarzyszeń wie, że działanie na rynku niesie za sobą wiele pułapek, niedomówień i innych problemów komunikacyjnych. Dlatego najczęściej w celu uniknięcia kryzysu wizerunkowego i zapobieganiu niedomówieniom, korzystają oni z pomocy rzecznika prasowego, którego zadaniem jest komunikowanie się z mediami, odpowiadanie na pytania klientów i petentów, wyjaśnianie różnych kwestii związanych z działaniami danej organizacji, a także reagowanie na niewłaściwe lub nieprawdziwe informacje pojawiające się na jej temat.

E-rzecznik natomiast robi dokładnie to samo tylko w sieci. Jeżeli miałaby paść definicja e-rzecznika to brzmiałaby następująco. E-rzecznik jest reprezentantem marki w Internecie, czuwa on nad jej dobrą opinią, a także pilnuje, aby żadne nieprawdziwe informacje nie pozostały niewyjaśnione.

Jaka jest rola e-rzecznika

Jaka jest rola e-rzecznika?

W momencie, kiedy życie ludzkie tak bardzo przeniosło się do Internetu, e-rzecznik cieszy bardzo dużą popularnością, a jego rola jest obecnie znacząca dla funkcjonowania organizacji w Internecie. Zachowania konsumencie w sieci na przestrzeni lat ulegały zmianom, obecnie większość klientów przed dokonaniem zakupów przegląda opinie o danym produkcie, czyta fora i blogi, ogląda recenzje. Właśnie dlatego tak znacząca jest renoma firmy w Internecie.

E-rzecznik jest osobą, która czuwa, aby żadne złe komentarze na temat przedsiębiorstwa nie zostały niewyjaśnione, albo aby żadna nieprawdziwa informacja nie została skorygowana. Śledzi on wpisy innych, odpowiada na komentarze, analizuje media. Wszystko to jest elementem marketingu szeptanego, czyli działań promocyjnych, których celem jest dotarcie z informacją o marce do jej potencjalnych klientów jednak musi się to stać w sposób jak najbardziej naturalny i spontaniczny. Na czy polega więc praca e-rzecznika dla branży hotelarskiej?

Praca e-rzecznika dla branży hotelarskiej

Pandemia koronawirusa bardzo mocno wpłynęła na branże hotelarską, duża ilość obostrzeń jakie zaczęły obowiązywać spowodowała, że wiele hoteli musiało zostać zamkniętych i nie mogły one przyjmować gości. Wiele z hoteli wykorzystało ten czas i przystosowało się do nowego reżimu sanitarnego i przygotowało się na ponowne przyjmowanie turystów. Obecnie promocja w branży hotelarskiej odbywa się głównie w Internecie, dzięki niemu możliwe jest dotarcie do swojej grupy docelowej i wyróżnienie się spośród tak dużej konkurencji jaka obecnie w niej panuje. Dlaczego warto skorzystać z usług eRzecznika?

Jak wygląda praca e-rzecznika

Praca e-rzecznika w branży hotelarskiej polega na zdobyciu jak najwięcej klientów. Dzieje się to głównie poprzez podkreślanie dobrych cech i zarazem tych najbardziej unikatowych, które posiada każdy hotel. Branża hotelarska ma to do siebie, że nie liczy się w niej tylko cena, ale także standard jakim może pochwalić się hotel. Wybierając zakwaterowanie, turyści bardzo często przeglądają zdjęcia wnętrza ośrodka, jego lokalizację i oczywiście czytają opinie osób, które kiedyś z tego hotelu korzystały i tutaj właśnie potrzebna jest praca e-rzecznika dla branży hotelarskiej. Jak już zostało wspomniane, e-rzecznik stoi na straży dobrych opinii marki i ogólnie rzecz ujmując zajmuje się jej komunikacją.

W branży hotelarskiej i jedno i drugie jest bardzo ważne. Ludzie oczekują, że ktoś pomoże im przy wyborze odpowiedniego zakwaterowania na przykład na czas wakacji. E-rzecznik jest osobą, która odpowie na wszystkie pytania klienta, sprawdzi czy aby na pewno żaden negatywny komentarz nie pojawił się w mediach, a jeśli tak się stanie odpowie na niego. Wszystkie te działania, sprawią, że hotel będzie uznawany za godny zaufania, a obsługa profesjonalna i przyjazna klientowi. Wzbudzenie dobrych emocji w konsumencie jest jedną z najważniejszych czynności jakie wykonuje reprezentant marki. Praca e-rzecznika dla branży hotelarskiej jest bardzo ważna, bo to właśnie on zadba o jak najlepszy wizerunek danego hotelu w sieci.

Komu zlecić optymalizację strony internetowej

Komu zlecić optymalizację strony internetowej?

Wiele firm zastanawia się, czy warto inwestować w optymalizację strony internetowej. Choć zawsze oznacza to dodatkowy koszt, to proces ten zwiększa szanse na osiągnięcie sukcesu i lepsze osiągi. Kluczowe znaczenie zdaje się mieć zatem to, komu powierzymy tę usługę. Podpowiadamy, na co należy zwracać uwagę decydując się na optymalizację strony internetowej.

Czym jest optymalizacja strony www?

O optymalizacji strony internetowej z pewnością słyszał każdy przedsiębiorca posiadający własną witrynę. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, co dokładnie kryje się pod tym pojęciem. Optymalizację strony internetowej należy postrzegać jako jeden z elementów szerzej ujmowanego pozycjonowania (SEO). Warto na chwilę zatrzymać się przy tym, co znaczy skrót SEO. Jego rozwinięciem jest pojęcie Search Engine Optimization oznaczające proces ukierunkowany na osiągnięcie przez daną witrynę możliwie najwyższej pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania dla określonych słów bądź fraz kluczowych.

Optymalizacja strony internetowej

Dzięki obecności na górze list wyszukiwania strona zyskuje większą popularność, odnotowuje większą liczbę wejść, a sama marka staje się lepiej rozpoznawalna. Wszystko to prowadzi zaś do generowania wyższych zysków. Sama zaś optymalizacja polega najogólniej na dopasowaniu wyszukiwarki do wymagań algorytmu. Stanowi ona dość złożony proces, na który składa się wiele różnych elementów. Optymalizację strony internetowej warto jednak podjąć, bowiem pomijając ją, trudno będzie osiągnąć zadowalające rezultaty SEO. Co więcej, dzięki temu procesowi, witryna ma szansę stać się przyjazną dla użytkowników.

Komu powierzyć optymalizację strony internetowej?

Posiadanie własnej witryny to dopiero połowa drogi do sukcesu. Musi ona bowiem stać się jeszcze popularna wśród użytkowników sieci. W tym właśnie celu stosuje się szeroko zakrojone działania SEO. Każdy, kto rozważa optymalizację strony internetowej, zastanawia się komu najbezpieczniej będzie powierzyć tę usługę. Na rynku działa wiele agencji specjalizujących się w działaniach SEO, jednak nie zawsze wiadomo, która wykona swoje zadanie rzetelnie i w uczciwej cenie. Decydując się na optymalizację strony internetowej, warto zdać się na specjalistach z polecenia, dzięki czemu zyskujemy większą pewność, że wykonają swoją pracę solidnie.

 

Jak działa optymalizacja strony www
Jeżeli jednak nie mamy takiej możliwości, wówczas dokonując przeglądu agencji SEO warto dokładnie przyjrzeć się ich portfolio oraz poczytać opinie klientów na temat świadczonych. Dodatkowo, dokonując wyboru agencji, której powierzymy optymalizację strony internetowej, warto również zwrócić uwagę na stosowane narzędzia monitorujące, formę zawarcia umowy, a także sposób prowadzenia komunikacji. Chcąc zlecić optymalizację strony internetowej, nigdy nie należy kierować się wyłącznie ceną za usługę. Często bowiem niski koszt przekłada się na porównywalnie niską jakość. Tymczasem odpowiednio przeprowadzona optymalizacja jest inwestycją, która może przynieść długofalowe korzyści.

Content marketing a budowanie relacji z klientami

Content marketing a budowanie relacji z klientami

Content marketing, określany również jako marketing treści, stał się jednym ze skuteczniejszych narzędzi budowania przez firmy relacji z klientami. Te stanowią zaś jeden z kluczowych warunków sukcesu rynkowego. Dlatego kwestia content marketing a budowanie relacji z klientami z pewnością warta jest poświęcenia jej nieco więcej uwagi.

Czym jest content marketing?

Co to jest content marketing

Żeby zrozumieć jakie znaczenie ma content marketing dla budowania trwałych relacji z klientami, warto w pierwszej kolejności nakreślić jego znaczenie. Kluczowym celem jest w tym przypadku nawiązywanie i podtrzymywanie długoterminowych relacji z klientami, dzięki którym firma pozyskuje ich zaufanie i lojalność. Stąd też zależność: content marketing a budowanie relacji z klientami stanowi nieodłączny element tej dziedziny.

Sam content marketing stanowi w największym uogólnieniu docieranie do odbiorców za pomocą interesujących ich, wartościowych treści. Docelowo działania w tym obszarze mają za zadanie również poszerzenie grona klientów. Stąd też treści tworzone w ramach content marketingu odnoszą się do produktów bądź usług, a także wizerunku danej marki. Warto przy tym podkreślić, że nie koniecznie musi być to treść pisana, lecz także przekazy audiowizualne oraz graficzne. Nie tyle więc liczy sam środek przekazu, co nawiązywanie relacji z odbiorcami poprzez przekazywanie im wartościowych treści. W tym kontekście zależność content marketing a budowanie relacji z klientami zdaje się więc być czymś oczywistym.

Jak pozyskać grono zadowolonych odbiorców – content marketing a budowanie relacji z klientami

Zadowolenie klienta a content marketing

Jak wiadomo, szeroka grupa zadowolonych odbiorców jest jednym z głównych wyznaczników sukcesu współczesnych firm. Cel ten można realizować na wiele sposobów. Content marketing a budowanie relacji z klientami stanowi kwestię, nad którą pochyla się ostatnio coraz więcej marek. Treść stanowi bowiem podstawę wszelkich działań marketingowych, choć dość często aspekt ten bywa pomijany, a wręcz lekceważony. A to duży błąd. Dobrze opracowany i wykorzystany content może bowiem przynieść firmie szereg korzyści oraz poszerzyć krąg jej klientów. Content marketing a budowanie relacji z klientami opiera się na założeniu, że głównym celem tego rodzaju strategii marketingowej, jest pobudzenie zaangażowania odbiorców oraz przyciągnięcie ich uwagi.

Dopiero to pozwoli realizować kolejne cele, takie jak wzrost sprzedaży oraz pozyskiwanie nowych klientów. Odpowiednio opracowane treści są również w stanie pobudzić zaangażowanie odbiorców w komunikację z marką. To dlatego zależność content marketing a budowanie relacji z klientami jest tak silna. Publikowane treści powinny być zatem nie tylko interesujące, ale wywierać wpływ na odbiorcę, zachęcać go do interakcji. W tym celu coraz więcej marek buduje przekazy oparte na emocjach, które pomagają prowadzić owocną komunikację. Należy jednak pamiętać, że choć w content marketingu tkwi ogromny potencjał, to nieumiejętnie tworzone treści mogą zamiast pomóc w budowaniu trwałych relacji z klientami, zadziałać na niekorzyść firmy.

Wykorzystaj potencjał event marketingu

W związku z tym, że pandemia Covid-19 powoli przygasa, następuje luzowanie kolejnych obostrzeń. Powoli wracamy do standardowego trybu życia, co stwarza nowe możliwości dotarcia do klientów. Odmrażanie gospodarki to również powrót koncertów i spotkań w grupach, a więc nowa przestrzeń dla przestrzeń event marketingu. Jak czerpać z tego potencjału? Mamy kilka podpowiedzi!

Po co nam event marketing?

Standardowe reklamy statyczne na przykład eksponowane przy drogach dawno przestały przynosić oczekiwany efekt. Dzisiaj trudno o uwagę odbiorców, marketingowy muszą, więc zawzięcie walczyć o tym, by zbudować silny i rozpoznawalny brand. Jedną z ciekawszych metod wykorzystywanych efektywnie przed pandemią był event marketing. Z uwagi na trwający lockdown ta dziedzina promocji była nieco uśpiona, jednak obecnie wraca z podwójną mocą. Dlaczego? Otóż społeczeństwo spragnione wszelkich wydarzeń z pewnością chętnie podda się naszym działaniom z zakresu reklamy eventowej. Co dzięki tego typu inicjatywom możemy zyskać? Przede wszystkim umocnić świadomość marki, pozyskać nowe grono klientów, a tym samym zwiększyć zyski. Ponadto event marketing to świetne narzędzie na wzmocnienie więzi nie tylko z klientami, ale również z pracownikami.

Event marketing jak to robić?

Inicjatywy z zakresu branży eventowej można podejmować na wiele sposobów. Choćby jako organizator koncertu, wystawca na targach, czy sponsor ważnego wydarzenia sportowego. Event marketing to też uczestnictwo w różnego typu imprezach branżowych. Bywanie na takich wydarzenia pozwala poszerzać sieć kontaktów.

Strategia na event

Wbrew pozorom działanie w zakresie reklamy eventowej to działanie wieloaspektowe, które powinno być poparte gruntowną analizą celów, grupy docelowej, budżetu oraz rodzaju aktywności. Dobrze skrojona kampania eventowa to skuteczny sposób na pozyskiwanie wartościowych, zaangażowanych leadów. Pamiętajmy, że rodzaj działania, który wybierzemy oraz zakres inicjatywy powinny być ściśle dopasowane do naszego targetu oraz pożądanych celów. Pamiętajmy, że event marketing potrzebuje odpowiedniego wsparcia w innych kanałach komunikacji takich jak strony internetowe, social media, prasa, czy telewizja. Bowiem tylko wielowątkowe działanie w zakresie organizacji wydarzeń, ich promowania oraz relacjonowania przyniesie korzyści naszej firmie.

Teksty synonimizowane – gdzie i jak się je stosuje?

Pozycjonowanie strony internetowej to zajęcie, które zabiera sporo czasu. Gdyby osoba, która zarabia w ten sposób na co dzień, miała zajmować się działaniami SEO tylko dla jednej strony, nie kalkulowałoby się to finansowo. Pozycjonerzy więc ułatwiają sobie życie, korzystając ze specjalnych narzędzi, dzięki którym powstają rozbudowane strony o podobnej treści. Wypełniający je kontent tworzy się na bazie wzorcowego tekstu synonimizowanego. Jakie jest zastosowanie tekstów z synonimami i jak tego dokonać?

Czym jest tekst synonimizowany?

Zamiast używać frazy tekst synonimizowany można po prostu powiedzieć tekst z synonimami. Mimo wszystko osoby, które nie zajmują się ani pozycjonowaniem, ani copywritingiem mogą nie wiedzieć, czym są takie treści. Tekst z synonimami może mieć dowolną postać. Jego cechą charakterystyczną są klamerki i pionowe kreski, które oddzielają od siebie wyrazy będące swoimi synonimami. Przykładem zdania, które mogłoby być częścią tekstu synonimizowanego może być chociażby {Dom|budynek|obiekt) (stał|był|znajdował się} na {wzgórzu, pagórku|górce}.

Na tym przykładzie można zauważyć, że nie jest to typowy tekst, jaki zleca się do napisania agencji marketingowej. Bardziej przypomina język programowania, a to dlatego, że pisze się go pod specjalne programy, tak zwane mieszarki. Dzięki nim udaje się wygenerować kilka zdań z tego jednego, zawierające różne kombinacje podanych w nawiasach klamrowych synonimów.

Dlaczego teksty synonimizowane są potrzebne?

Strona internetowa, która powinna być widoczna w wyszukiwarce, nie może w niej po prostu być. Stron w Google jest całe mnóstwo – prawdopodobnie ich liczba szłaby w miliardy, dlatego bez pozycjonowania witryna zaginęłaby w gąszczu innych i nikt by o niej nie wiedział, że istnieje. Natomiast poprzez działania SEO, na przykład zaplecza pozycjonerskie, udaje się pozyskiwać dobrej jakości linki zwrotne. Dzięki nim strona zyskuje „mocne plecy” z zewnątrz w wyszukiwarce Google.

Zaplecze SEO to nic innego jak strona internetowa. By linki, które się na niej znajdują, miały swoją wartość w „oczach” Google, musi być to zaplecze rozbudowane, zawierające unikalną treść. Wtedy właśnie z pomocą przychodzą teksty synonimizowane, które pozwalają stworzyć z jednego, wzorcowego tekstu nawet do kilkudziesięciu innych o podobnym stylu i tej samej tematyce.

Google wciąż się „nabiera” na takie sztuczki pozycjonerskie, które są gdzieś pomiędzy dozwolonymi praktykami a niedozwolonymi. Roboty Google odczytują takie teksty jako unikalne, ponieważ każde zdanie jest inne pomimo to, że cały tekst jest dokładnie o tym samym, co poprzedni. Im więcej dodaje się synonimów i im więcej przeplata się całych zdań z tymi, które są w pierwowzorze, tym lepiej dla takiego tekstu.

Gdzie najczęściej teksty synonimizowane znajdują zastosowanie?

Jak już wspomniano pozycjonerzy tworzą teksty z synonimami pod zaplecza SEO. Dzięki nim wyszukiwarka Google cały czas postrzega taką stronę jako rozwijającą się i wzbogacaną nowymi treściami.

Firmy, które chcą zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów, starają się być również widoczne na stronach internetowych typu katalogi firm. Zamieszcza się w nich krótkie opisy o tym, czym się firma zajmuje i jak długo jest na rynku. Dodatkowo podaje się również dostępne formy kontaktu. Jako że takich katalogów firmowych i branżowych jest dużo, można ułatwić sobie pracę, tworząc właśnie teksty synonimizowane. Zdecydowanie przyspieszają cały proces, a w każdym takim katalogu widnieje podobna treść napisana w nieco inny sposób.

Zaplecze SEO może być zwykłą stroną internetową, jak również taką, na której zamieszcza się linki zwrotne prowadzące do pozycjonowanej witryny. Teksty synonimizowane przydają się do obydwu tych wariantów zapleczy.

Jak powstają teksty oparte na synonimach?

Pomimo tego, że powstaje coraz więcej programów, które umożliwiają tworzenie tekstów z synonimami, lepiej zlecać je specjaliście, na przykład copywriterowi. Człowiek ma większe wyczucie, w jaki sposób dobierać synonimy i budować zdania, by teksty te nie brzmiały sztucznie i tak, jakby wygenerował je robot. Google kładzie nacisk na to, by treści były przyjazne dla użytkowników, więc najlepiej tworzyć je albo samodzielnie, albo zlecając komuś, kto sam je napisze.