Blog

Daj się ocenić, czyli marketing szeptany, a wystawianie ocen na portalach opiniotwórczych

Szept, który przeradza się w głośny krzyk sukcesu? Buzz marketing może sprawić, że Twoja firma będzie na ustach całego świata. To bardzo skuteczna forma promocji pod warunkiem, że stawisz na wiarygodność komunikatów i ich merytoryczną wartość.

Dobrze prowadzony marketing szeptany wywołuje pozytywne reakcje konsumentów oraz wpływa na wzrost zainteresowania naszą ofertą. Statystycznie aż 88% użytkowników ufa rzetelnym opiniom i ocenom, dlatego warto zainwestować ten obszar promocji. Proces wdrażania buzz marketingu można oddać w ręce agencji oraz stworzyć mechanizm pozyskiwania pozytywnych ocen na portalach opiniotwórczych od samych klientów. Jak to zrobić? Śpieszymy z odpowiedzią.

szeptanka

Lojalny klient, to dobry klient

Skutecznym rozwiązaniem mogą w tym przypadku okazać się programy lojalnościowe i afiliacyjne. Zachęcą one użytkowników do dzielenia się rekomendacją w miejscach opiniotwórczych. Za opinie możemy podarować na przykład zniżkę na kolejne zakupy lub drobny upominek.

Influencer prawdę Ci powie

Ciekawym rozwiązaniem są również profesjonalni ambasadorzy marki, którzy na swoich kanałach społecznościowych rzetelnie opowiedzą o naszych produktach. Najlepiej oprzeć się tutaj na autorytetach poniekąd związanych z naszą branżą lub popularnych celebrytach, którzy kształtują potrzeby zakupowe.

Pozostań z klientem w relacji

Niemałą rolę w procesie pozyskiwania opinii odgrywa tu obsługa posprzedażowa. Warto uruchomić spersonalizowane wiadomości email lub sms z prośbą o pozostawienie opinii na jestem z portali opiniotwórczych lub w sekcji rekomendacje na Twojej stronie.

Klient nie zawsze ma rację, czyli kilka słów o tym, dlaczego warto posłuchać agencji marketingowej

Prowadzenie biznesu to niekończące się pasmo wyzwań i wątpliwości. Odwiecznym problemem osób prowadzących własną firmę i korzystających z usług agencji marketingowej jest dylemat: Czy oni mają rację? Czy warto ich posłuchać? W końcu zespołowi nieznanych Ci osób masz zawierzyć własny biznes. Warto, jednak zaryzykować postawić na zaufanie. Dlaczego? Postaramy się Ci to wyjaśnić.

Sukces poparty doświadczeniem

W skutecznym marketingu nie ma miejsca na przypadek, dlatego agencje marketingowe swoje strategie i działania opierają na wiedzy i dotychczas zdobytym doświadczeniu. Wykorzystywane narzędzia są zazwyczaj wielokrotnie testowane, co pozwala klientom proponować jedynie sprawdzone metody. Wybierając dobrą agencję marketingową, możesz być pewny, że nie zostaniesz królikiem doświadczalnym, a Twój biznes na tym nie ucierpi.

agencja reklamy

Zaufaj specjaliście

Nie każdy może zostać chirurgiem, podobnie jak nie wszyscy mogą robić karierę w marketingu. Twoja firma to żywy organizm, dlatego jej los warto powierzyć specjalistom. Nawet najnowocześniejszy system nie obsłuży się sam, dlatego siłą napędową każdej firmy reklamowej są fachowcy. Jeśli wiesz masz wątpliwości ,czy proponowane przez agencję rozwiązanie jest słuszne, zaufaj wiedzy ekspertów.

Nie ma miejsca na przypadek

Warto pamiętać też o tym, że profesjonalna firma reklamowa przeprowadza audyty, oraz badania sprawdzające trendy rynkowe, dzięki czemu zaproponowane działania są dostosowane do potrzeb konsumentów i Twojej grupy docelowej. Warto, więc czasami swoje przekonania odłożyć na bok i posłuchać agencji marketingowej, która swojej strategii nie opiera na przypadkowości. Ponadto na bieżąco mierzona jest efektywność podejmowanych działań, dzięki czemu możesz mieć kontrolę na kierunkiem prowadzonych kampanii.

Jak o Tobie piszą, tak o Tobie myślą. Wszystko o tym, jak wybrać agencję PR.

Pozytywny wizerunek w prowadzeniu własnego biznesu to kluczowy czynnik sukcesu. Jeśli Twoja firma jest dobrze postrzegana i budzi najlepsze skojarzenia, to dużo łatwiej będzie Ci prowadzić skutecznie działania marketingowe niż w przypadku marek o złym lub niezidentyfikowanym wizerunku. Jednak nieudolne prowadzenie działań z zakresu public relations może wyrządzić więcej szkody niż pożytku. Dlatego ten zakres pracy warto oddać w ręce profesjonalistów. Jak wybrać agencję PR, która pomoże nam wypracować sukces?

Zrób dobry research

Wybór warto zacząć od zapoznani się z portfolio, które nie tylko obnaży sukcesy danej agencji, ale jednocześnie wskaże w jakich branżach się ona specjalizuje oraz jak długo działa na rynku. Niektóre świetne firmy PR świetnie radzą sobie podczas współpracy z celebrytami, ale niekoniecznie równie dobrze będą czuły się w branży budowanej i na odwrót. Warto wyselekcjonować, więc te agencje, których dotychczasowa działalność jest spójna z profilem naszego biznesu.

podwyknawca

Poznajcie się bliżej

Dokładnie przejrzyj stronę wybranych przez Ciebie agencji. W końcu skoro mają zająć się one Twoim wizerunkiem,  więc powinny również mieć świetnie dopracowaną prezentację własnej oferty. Następnym krokiem powinno być spotkanie. Bezpośrednie omówienie celów, pomysłów i oczekiwań na pewno da jasny obraz ewentualnej współpracy. Pamiętaj, żeby do takiej konfrontacji odpowiednio się przygotować, precyzując oczekiwania oraz efekty, które chcesz uzyskać podczas współpracy. Następnie dokładnie przeanalizuj budżet oraz spersonalizowaną ofertę i sprawdź, czy odpowiada ona Twoim kryteriom.

 

Nie zapomnij o formalnościach

Wybrałeś już odpowiednią firmę, macie dopracowane warunki współpracy, przyszedł, więc czas na formalności. Podczas finalizacji umowy pamiętaj, że działania z zakresu public relations dają efekty w długofalowej perspektywie.  Nie ma więc sensu podejmować pracy z agencją na miesiąc lub dwa, bo przez ten czas nie uda się wypracować optymalnych efektów w zakresie PR.